چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

رئیس اتاق ارومیه در نشست شورای گفت گوی آذربایجان غربی؛ حساب بانکی واحدهای بزرگ صنعتی به استان محل فعالیت منتقل شود

رئیس اتاق ارومیه تأکید کرد: انتقال حساب بانکی شرکت‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی به استان محل استقرار واحد مربوطه، نه‌تنها رونق اقتصادی بلکه بنیه مالی بانک‌های منطقه را نیز تقویت می‌کند.

ریاست اتاق ارومیه با اشاره به لزوم انتقال حساب شرکت‌های بزرگ به داخل استان، گفت: به لحاظ اقتصادی درست نیست که شرکتی در یکی از استان‌ها فعال باشد و از امکانات، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های منطقه چون منابع طبیعی، جاده، حمل‌ونقل و ... بهره ببرد و علاوه بر آلودگی هوا، مشکل زیست‌محیطی هم ایجاد کند؛ اما منابع مالی و حساب بانکی این شرکت یا واحدهای اصلی آنها در خارج استان ازجمله در تهران فعال باشد.

قاسم کریمی در هفتادمین نشست شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی افزود: برگزاری همایش‌های آموزشی استفاده از ابزار مالی جدید و کارآمدی برای تأمین مالی واحدهای تولیدی و سازوکار آن در عمل امکان تأمین مالی زنجیره تولید و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه جهت تأمین مالی واحدها ازجمله اهداف تاق ارومیه برای تسهیل در امور فعالان اقتصادی آذربایجان غربی است.

رئیس اتاق ارومیه افزود: استفاده از ظرفیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری وزارتخانه‌های صنعت و جهاد کشاورزی و صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود در این صندوق‌ها ازجمله اعتبارات ماده ۱۶ و ۱۸ جهت نوسازی و بهسازی واحدهای تولیدی و صنعتی و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله اهداف اتاق در سال جاری است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی افزود: صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی با افزایش سرمایه‌های خود می‌تواند به بزرگ‌ترین صندوق حمایتی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور تبدیل شود و باید سرمایه صندوق زیاد نیست و شرکت‌های بزرگ باید همراهی کنند و اعتبار صندوق را بالا ببرند تا سرمایه قابل‌توجهی در صندوق تأمین شود و این صندوق می‌تواند حامی مالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان باشد و حتماً باید سرمایه‌اش چند برابر شود و به موفقیت شرکت‌ها کمک کند.

منتشرشده در آذربایجان غربی
خواندن 5 دفعه

جستجو در سایت